League of Legends

Tjenare bloggen! Idag tänkte jag prata om något som står mig väldigt nära hjärtat! SPEL. Jag är en gamer. Eller ja gaymer om vi nu ska vara petiga (hehe). Och jag spelar diverse olika spel under kvällar, helger och annan ledig tid. Jag spelar på datorn, mitt Playstation 3 och har nyligen införskaffat mig ett Playstation 4. Har även en PSP som står för Playstation Portable som jag spelar på när jag är ute och reser något liknande. Har bakgrund med 3DS men märkte rätt tydligt efter att ha spelat färdigt Pokemon X att jag inte var intresserad av fler spel till den konsolen. Så den såldes för inte så längesedan. Har även ett retro Playstation 2 som står och dammar för tillfället. Så nu har jag radat upp min relation till själva spelkonsolerna. Men några av de spelen som står mig närmast om hjärtat är online spel. MMORPG:s, MOBA och FPS spel är något av det som jag kan spendera timmar framför datorn med. Mycket fler genrer än detta såklart men bara som exempel. Och idag tänkte jag att jag skulle ta en titt på detta underbara spelet som är mitt "Main" spel just nu.
 
League of Legends. Ett moba spela där du väljer en champion som du kontrollerar i matcher som spelas online. Du möter då såklart andra spelare. Man är i lag om 5. League of Legends har diverse olika karaktärer att välja emellan. Några av de jag spelar är förljande(nu kommer bara dem som jag spelar mycket i nuläget).
 
Ahri, the nine-tailed fox
Bard, the wandering care-taker
Syndra, the Dark sovereign
 
Jag mainar midlane mages och botlane supporter för det mesta. Men kan även ta mig rundor som en skillad adc, toplane bruiser eller tankig junglare. De ni ser här är två stycken mages och en support. 
Så... nu vet ni det ifall ni någonsin brydde er om det. Tänkte inte säga så mycket mer än att berätta lite om vad jag kör och mainar i spelet. 
 
Om det finns någon fellow gamer där ute som vill höra mer om spel jag spelar eller mer League of Legends så bara skriv. Uppskattar det. Hade gett mig en anledning att starta upp bloggen igen. Ifall jag har ett tema som är genomgående i bloggen hade gjort det lite lättare.
 
See ya later fellow gamers!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0