Debatt

Satt och kollade på ett klipp från TV-programmet debatt och jag måste säga att ibland förbryllas jag över hur vissa människor tänker. Enligt vissa ska det vara tillåtet att kränka någon anonymt på internet för att man tar bort deras integritet och yttrandefrihet. Detta är då vuxna människor vill att detta ska vara lagligt och tycker att det är okej. Jag förstår inte riktigt hur och varför. Menar de alltså att folk ska få höra förolämpningar och kränkningar och inte veta vem som sagt de bara för att den som skriver kommentaren inte ska behöva lägga ut sig själv. Jag är kanske inte så bra på att förklara men förstår ni vad jag menar?
 
 
Personligen hade jag velat veta vem som hade skrivit något kränkande, om nu någon hade gjort de. Jag står alltid för mina åsikter. Om jag skriver en åsikt i ett forum eller kommenterar en debattartikel eller ett blogginlägg så skriver jag alltid vem jag är. Detta gör jag för att jag står för mina åsikter och just den anledningen som jag själv har, om någon vill veta vem som tycker vad som kan de få reda på det. Särskilt borde folk få veta om de är kränkningar. Man vill ju veta vad folk säger om en. Eller är det bara jag? Jag vet inte. Dock vet jag vad jag tycker och det är detta som står här ovan!
 
Tack för mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0