Amanda Todd.

Såg precis en video om Amanda Todd. Ni vet. Den där tjejen som började med att hålla upp små papperslappar som hon hade skrivit på. Där hon berättade att hon visade sina bröst i en webcam för en person. Senare hade polisen kommit hem till henne. Visat att hennes bilder låg uppe överallt på internet. Amanda fick stå ut med mobbning varje dag efter detta och till sist bytte hon skola. Detta hjälpte såklart inte heller. Amanda skapade videon som jag nämnde i början och ungefär en månad efter den videon las ut så tog hon livet av sig. Det hände en massa mer saker som jag inte riktigt har hjärta att skriva här.
 
Och... jag tycker detta är så otroligt hemskt. Hon visade sina bröst i en webcam, asså big deal. Alla gör misstag. Och att folk sedan har mage att döma henne, både på nätet och in real life. Ja jag kan erkänna. Jag har visat upp mig i webcam. Jag vet att det kanske inte är det smartaste eller mest moraliska du kan göra(vet inte om det ens är ett riktigt ord). Men. Jag tycker inte att folk ska bry sig om vad andra gör. För det gör man alldeles för ofta. Istället för att gå och bry dig om vad andra håller på med och sedan trycka ner de för det. Lägg ner tid på dig själv och ditt välmående, dina studier eller dina vänner. Sånt som är viktigt för dig. Bry dig inte om andras misstag. Och framför allt. Kränk inte andra för deras misstag. För du kommer också göra ett förr eller senare. Eller så har du redan gjort ett.
 
Gå med huvudet högt yall!
 
Peace out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0