Gonatt bloggen!

Så bloggen nu har ännu en dag gått! Och nu är det äntligen dags att gå och nanna! Imorron skriver vi färdigt kulturhistorian och lämnar sedan in den <3 Ja det gör vi(Y)! Jag undrar hur mitt liv kommer se ut när jag är färdig med skolan... kommer jag... jobba?... söka vidare?...skita i allt och försöka bli den nya Kissie 8D! Hehe näää. Älskar Kissie <3

Men anyways! Jag tänkte faktiskt skriva av mig lite om just det här med livet efter skolan. Jag vet inte om så många läser min blogg och jag bryr mig faktiskt inte om någon gör det :P jag har mest min blogg för att kunna skriva ner alla mina känslor och komma ihåg saker som har hänt som betyder mycket för mig och nu har ju jag börjat blogga mer så därför känner jag att det kanske snart blir fler läsare. Och jag vill ju dela mina tankar och åsikter med er som läser min blogg så att ni inte ska ha tråkigt jag vill ju liksom sätta igång ert tänkande, höra era åsikter och allt sånt. Underbart! Men nu till ämnet. Jag har absolut ingen aning om vad jag vill göra med mitt liv eller vad jag borde satsa på just nu. Det är så jobbigt eftersom jag ser så många kompisar som ska flytta jättelångt bort och plugga vidare och massa sånt! En av mina kompisar ska till Stockholm och plugga, en ska till London, en till Tokyo, en till USA, en till Göteborg, en till Småland och ska ända till Sundsvall efter han har pluggat färdigt. Och lilla jag ja vad gör jag... jag sitter och bloggar om mitt lilla liv. Jag försöker nå ut till folk via mitt skrivande. Jag försöker... bli någon. Men det är svårt att bli någon när man inte vet vad man ska försöka bli. Min mamma har sagt att hon kan fixa jobb åt mig på hennes skola som fritidsvikarie när jag blir 18. Visst det är ett jobb och jag har både erfarenhet och förmågan. Och självklart kommer jag söka jobbet och försöka få tag på det samtidigt som jag pluggar fortfarande. Tjäna pengar samtidigt som jag pluggar på. Inte alls dumt. Men jag bara känner, kommer jag ha tid, kommer jag orka. Jag vill fortsätta med det kreativa i mitt liv, musiken, målningen, teckningen, sjungandet, dansen, fotograferinger... allt vill jag fortsätta med. Men det kan ju inte göra ifall jag har så mycket som redan ska bli gjort. Därför tänker jag inte växa upp... jag ska alltid och för alltid... vara 17 år.

Gonatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0